It's weeeekeeeenddd - Reisverslag uit Lichtenberg, Duitsland van Ivana Grgic - WaarBenJij.nu It's weeeekeeeenddd - Reisverslag uit Lichtenberg, Duitsland van Ivana Grgic - WaarBenJij.nu

It's weeeekeeeenddd

Door: Ivana Grgic

Blijf op de hoogte en volg Ivana

22 Oktober 2012 | Duitsland, Lichtenberg

It's weeekkeeennddd en het is super moooi weer. Afgelopen week ben ik naar DM geweest en heb daar een shopping guide gevonden. De shopping guide leide van alexanderplatz, friedrichstraße en unter den Linden. In deze winkelstraten heb je verschillende leuke winkels en voor de mannen bekende auto merken als Mercedes, Volkswagen, Bentley en Mini Cooper, waarin je mag zitten (met als naar gevolg dat je ze daar niet weg kan krijgen!!!).

Na een lang stuk lopen door de Friedrichstraße kwamen we toevallig uit bij Checkpoint Charlie ( http://en.wikipedia.org/wiki/Checkpoint_Charlie ).

Zondag hadden we ook weer super mooi weer!!!! We zijn naar het Mauer park geweest, waar op zondag een vlooien markt aan de gang is. Niet alleen kun je er rondwandelen op de vlooienmarkt ook zijn er verschillende kunstenaars en artiesten te zien. In Prenzlauer Berg waar het mauerpark gevestigd is, merk je al snel dat er wat ander volk rondloopt en dan heb ik het over studenten en artiesten.

Na het uitstapje naar het mauerpark zijn we naar Potsdam gegaan waar we koffie hebben gedronken in het Panorama Punkt (http://www.panoramapunkt.de/de/willkommen.html), super mooi uitzicht btw. Je gaat naar boven met een lift die binnen 20 seconde op de 24e verdieping is.

In de buurt van Panorama Punkt light het museum El Salvador Dali, hij schildert de gekste dingen (http://en.wikipedia.org/wiki/Salvador_Dal%C3%AD).

• 23 Oktober 2012 - 13:11

Nina:

Ivana, reageer eens op de mail of op facebook haha! 23ste willen Danielle en ik langskomen! X

• 24 Oktober 2012 - 23:12

Hetty Van Dooren:

Hallo Ivana,

ik lees dat je weer veel ondernomen hebt afgelopen weekend. Maar in Berlijn is ook zoveel te zien en te beleven!

Prenzlauerberg is echt mijn wijk. Vind ik heerlijk om gewoon door de straten te slenteren en de huizen en mensen te bekijken. En heerlijk op elk terrasje of in zo'n leuk cafeetje als 'Entweder-oder' in de Odenbergerstrasse binnen te gaan en er lekker wat te drinken en eten.

Prenzlauerberg is wel het tegenovergestelde van de Potsdamer Platz!!! Maar ook dat heeft z'n charme. Ben je ook op de Friedrichstrasse bij de winkels Q25, Q26 en Q27 geweest? Op straat aan de buitenkant zie je dat Q25 eigenlijk een vestiging van de super chique La Fayette uit Parijs is. In de kleder van Q25 kun je helemaal door alle drie de winkels lopen. Echt een aanrader!

Ivana, ik wens jou en je vriend weer veel plezier in Berlin! En zie je blogs weer graag tegemoet!

Groetjes,

Hetty

• 25 Oktober 2012 - 12:33

Imane:

Hoi Ivaantje,

Nou ik ben je aan het volgen haha super!!

Echt leuk dat je het na je zin hebt!

Veel succes!

Groetjes,